sobota, 19 kwietnia 2014

Wesołych świąt

     Hej w rozpoczynające się święta prócz życzeń chciałbym napisać o tych niezwykłych dniach dla handlu. Bowiem od kilkunastu lat przy okazji świąt ogarnia nasz szał zakupowy. Oczywiście, że Boże Narodzenie jest jeszcze bardziej "zakupowe". Firmy prześcigające się w ekspozycji swoich produktów. Chyba już każdy producent słodyczy ma w swoim portfolio mikołaja, zająca i jajko. Przy okazji świąt jesteśmy tym atakowani z każdej strony. Z badań wynika, że przeciętny Polak zjada rocznie około 2kg słodyczy. Przepraszam, ale mnie osobiście wydaje się, że dużo, dużo więcej. 
     Zostawmy słodycze na boku. W ostatnim tygodniu starałem się odwiedzić jak największą ilość sklepów. Począwszy od tych najmniejszych osiedlowych po markety i hipermarkety. To co się działo przy stoiskach z mięsem przechodziło ludzkie pojęcie. Odnosiłem wrażenie, że chyba przeoczyłem w wiadomościach informacje o wojnie. Ludzie stali godzinami w kolejkach, aby kupić mięso. Chyba przez dwa dni nie zamierzają wychylać się ze swoich domów. Będą tylko konsumować. No i na koniec jaja, które sprzedawały się obłędnie. Ciekaw jestem baadań ile święconych jajek przypada na jednego Polaka. Może się ktoś podejmie takiego wyzwania. 
     Póki co Wielkanoc nie jest świętem w którym obdarowujemy się prezentami, ale wydaję mi się, że już niedlugo producenci coś wymyślą, aby zmienić tą nieopłacalną dla nich tradycję. 

Pozdrawiamy i WESOŁYCH ŚWIĄT

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz