niedziela, 6 kwietnia 2014

Jak zaoszczędzić nie zwiększając cen

Czy zastanawialiście się w jakis sposób producenci  mogą zarobić nie podnosząc cen ?
Jest to bardzo proste. Oto kilka przykładów:
Ptasie mleczko kiedyś ważące 500g, dziś waży 400g.. Cena nie ulega zmianie, a nie każdy klient na to zwróci uwagę. W opakowaniu często mamy taką samą zawartość jedynie troche bardziej spulchnioną. Po jakimś czasie klient już jest przyzwyczajony do nowej sytuacji, a firma notuje kolejne oszczędności.
Kolejny przykład to masło. O ile możemy to nazwać jeszcze masłem. Kiedyś kostka masła ważyła 300g. Dziś niewielkimi krokami zmierza ku 150g, pomimo tego że wielkość opakowania nie zmieniła się. Jak to się stało ? Mając na uwadzę dobro klienta masło jest miękkie i lepiej się nakłada na chleb. Bzdura. Jest tak samo "napompowana" jak w/w słodycze. 
Kawa ? Kilka lat temu Strauss wprowadzał nowe gramatury jednak nie wyszło mu to chyba na dobre bo i pomysł upadł. Tzn. ja nie widzę go na półce. Co się stało? Sztandarowy produkt firmy, Fort 250 g nagle zyskał kolejną gramaturę. Tuż obok wspomnianej 250g stała 225g w minimalnie miniejszej cenie. Na szczęscie klienci niezbyt chętnie kupowali ten produkt, a firma bojąc się uciekających klientów do konkurencji porzuciła ten pomysł. Chyba że się myle.
Takich przykładów jest naprawdę mnóstwo. Sami popatrzcie na produkty, które macie w kuchni. Przypomnijcie sobie jaka kiedyś była gramatura, a jaka jest dziś. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz