środa, 30 kwietnia 2014

Nowe trendy

Ostatnimi czasy rynek kawy przeżywa zmiany. Jeszcze kilka lat temu Polacy woleli pić kawę z zaciszu domowym. Sprzedaż opierała się głównie na kawie mielonej oraz rozpuszczalnej. Teraz gdy na każdej stacji można kupić kawę z ekspresu, co raz więcej ekspresów jest w gospodarstwach domowych powstaje nowy trend. Maleje spożywanie tradycyjnej postaci kawy(mielone, rozpuszczalne) na rzecz w/w wymienionych. Jak grzyby po deszczu powstają kawiarnie, które serwują kawę pod różną psotacią. Dwóch liderów rynku kaw Mondelez oraz Nestle nie pominęli tego w swoich działaniach. Mondelez w swoim portfolio posiada kapsułki oraz expresy Tassimo, a Nestle Dolce Gusto. Z roku na rok powiększają się udziały rynkowe kapsuł przeznaczonych do expresów. Oprócz kapsuł do expresów kawy mielonej oraz rozpuszczalnej są jeszcze kawy ziarniste. Polacy co raz większa uwage przywiązują do jakośći spożywanych produktów i wolą mieć pewność, ze kawę którą serwują jest jak najlepszego sortu. Toen segment również rośnie, nie tak szybko jak segment expresów, ale również odbiera klientów kaw mielonych i rozpuszczalnych.
W ciągu najbliższych lat możemy być świadkami "rewolucji" kawowej. Tradycyjny rynek spożycia kawy zostanie wyparty przez dzisiejsze nowośći.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz