poniedziałek, 17 marca 2014

Święty Mikołaj w czerwonym stroju to twór Coca-Coli ?


         Dziś chciałbym wam przybliżyć działania marketingowe światowego giganta w branży napojów gazowanych. Większości z nas Mikołaj kojarzy się ze starszym panem z dużym brzuchem i długą siwą brodą ubranym w czerwony strój podobny do stroju krasnala. Mało kto wie jednak, że taki wizerunek naszego Świętego zawdzięczamy właśnie firmie Coca-Cola.

         W latach 30 XX wieku Coca-cola chcąc zwiększyć sprzedaż oraz poprawić wizerunek swojej firmy zleciła zaprojektowanie postaci Mikołaja, który kojarzyłby się z ich flagowym produktem. Po wybraniu jednej z kilkudziesięciu propozycji przy najbliższych świętach Bożego Narodzenia rozpoczęła się światowa kampania reklamowa. Święty Mikołaj Coca-Coli był wszędzie tam gdzie były sprzedawane ich produkty. Był to świetny zabieg marketingowy, który przyniósł Coca-Coli ogromne zyski. Z biegiem lat Mikołaj w czerwonym stroju wszedł na stałe do kultury masowej. W tej chwili nikt nie wyobraża sobie innego wyglądu Mikołaja niż wspomniany, a zakup napoju gazowanego w okresie świątecznym łączy się właśnie z Coca-colą. Firma nie zastrzegła sobie wykorzystywania wizerunku świętego, dzięki temu w święta każda firma wykorzystuje taki właśnie wizerunek Mikołaja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz