Dziś chciałbym wam przybliżyć
działania marketingowe światowego giganta w branży napojów gazowanych.
Większości z nas Mikołaj kojarzy się ze starszym panem z dużym brzuchem i długą
siwą brodą ubranym w czerwony strój podobny do stroju krasnala. Mało kto wie
jednak, że taki wizerunek naszego Świętego zawdzięczamy właśnie firmie
Coca-Cola.
W latach 30 XX wieku
Coca-cola chcąc zwiększyć sprzedaż oraz poprawić wizerunek swojej firmy zleciła
zaprojektowanie postaci Mikołaja, który kojarzyłby się z ich flagowym
produktem. Po wybraniu jednej z kilkudziesięciu propozycji przy najbliższych
świętach Bożego Narodzenia rozpoczęła się światowa kampania reklamowa. Święty
Mikołaj Coca-Coli był wszędzie tam gdzie były sprzedawane ich produkty. Był to
świetny zabieg marketingowy, który przyniósł Coca-Coli ogromne zyski. Z biegiem
lat Mikołaj w czerwonym stroju wszedł na stałe do kultury masowej. W tej chwili
nikt nie wyobraża sobie innego wyglądu Mikołaja niż wspomniany, a zakup napoju
gazowanego w okresie świątecznym łączy się właśnie z Coca-colą. Firma nie
zastrzegła sobie wykorzystywania wizerunku świętego, dzięki temu w święta każda
firma wykorzystuje taki właśnie wizerunek Mikołaja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz