niedziela, 23 marca 2014

Nowe trendy

     Internet jak wiemy co raz bardziej wchodzi do naszego życia, a może nawet już się zadomowił. Za pomocą internetu możemy zrobić już wiele rzeczy. Kupić telewizor, obraz, szafę, komputer, a ostatnimi czasy możemy zrobić także zakupy spożywcze z dostawą do domu. To nie jest nowy pomysł, ale dopiero teraz nabiera rozpędu. Mamy co raz mniej czasu, a zakupy przez internet pozwalają nam go zaoszczędzić.
    Handel internetowy w Polsce rozwija się w tempie 25 proc. rocznie. Na pozycji światowego lidera jest Turcja z 75-proc. przyrostem. Wzrost sprzedaży na rynku internetowym odczują wszystkie branże.
Obecnie najszybciej rozwija się sektor spożywczy. Już 13 proc. klientów deklaruje, że kupuje takie produkty przez internet. Prym wiodą marki znane z handlu tradycyjnego, szczególnie z segmentu premium, gdzie obawy o jakość produktu są najmniejsze, dzięki czemu chętniej zamawiane są przez internet. Najczęściej zamawianymi produktami są artykuły spożywcze o wydłużonym terminie ważności lub dużej wadze.
      Ostatnia szeroko zakrojona kampania Tesco przyniosła im niewątpliwy sukces. liczba wywozów towaru z dostawą do domu klienta z miesiąca na miesiąc rośnie,   Nie ma wątpliwości, że za kilka lat branża e-commerce  będzie jeszcze większa, więc każda firma, która będzie chciała się rozwijać  i rosnąc musi prowadzić tego typu handel. Za witrynami największych globalnych sklepów internetowych stoi olbrzymie zaplecze logistyczne i informatyczne. Polscy sprzedawcy, którzy chcą sprostać konkurencji zachodnich gigantów, muszą czerpać z ich doświadczeń, by usatysfakcjonować klientów, a sobie zapewnić ich powrót po ponowne zakupy.
      Życie pokaże jak rozwinie się ta branża. Jako konsumenci będziemy mogli to obserwować. Może przyszłość przyniesie coś jeszcze bardziej innowacyjnego. Zobaczymy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz