poniedziałek, 2 czerwca 2014

wykorzystanie zmysłów klienta do sprzedaży

Trochę ostatnio dużo rozpisuję się o Tesco, ale to tylko potwierdza fakt że to oni nadają trend na rynku. Dziś także poruszam temat związany z brytyjską firmą. 
Chyba każde wielkoformatowe Tesco jest wyposażone w piekarnie. Świeże pieczywo to podstawowy czynnik, który przyciąga klienta. Czy znajdzie się ktoś kto nie lubi zapachu świeżego pieczywa? Firma Tesco postanowiła wykorzystać ludzki zmysł węchu. Ostatnimi czasy wstępując do kolejnych Hipermarketów Tesco(rzecz ma miejsce tylko w hipermarketach) po chwili staję się głodny. No tak mogłem zjeść przed pójściem na zakupy i nie byłoby problemu. Ale nie w tym rzecz. Przechadzając się między regałami towarzyszył mi zapach świeżego pieczywa. Im bardziej zblizałem się do rogu hali(zazwyczj stoisko piekarni jest umieszczone po przekątnej od wejścia) zapach się nasilał. Tak to genialne. Zapach świeżych wypieków pobudzał moje zmysły węchu, które po  chwili przekazały to mózgu informacje "JESTEŚ GŁODNY". Sytuacja ma miejsce od kilku tygodni. Wcześniej nie spotkałem się z tym. Owszem pieczywo zawsze pachniało, ale tylko w poblizu piekarni, a nie na połowie hali. 
Kto oprze się takiemu zapachowi. Przecież jedna bułeczka nikomu jeszcze nie zaszkodziła ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz